„Proiectul ”Cei trei C – Creator, carte, cititor” este un proiect care m-a bucurat și mi-a dat speranță, totodată. Am descoperit că există tineri pasionați de literatură, care iubesc muzica folk și care vibrează la ceea ce este frumos și autentic și, mai ales, care respectă limba română frumoasă.
Am avut ocazia, în cadrul proiectului, să lucrez cu ei și în domeniul marketing cultural , în cadrul unui curs la care au participat câțiva dintre poeții tineri, dar și poeți consacrați, cărora le-am împărtășit câteva dintre secretele marketingului cultural și profesionist, specific erei digitale. Ca cercetător în acest domeniu, mi s-a părut extrem de important faptul că am reușit să descoperim împreună că un computer sau un dispozitiv electronic pot deveni astăzi un sprijin important în promovarea creației în mediul online. Am explorat, în cele câteva zile dedicate cursului, câteva dintre posibilitățile pe care una dintre platformele online cele mai utile celor care activează în domeniul promovării le poate oferi celor interesați de a-și face cunoscute creațiile și de a-și crea o imagine de artist/creator în spațiul digital și nu numai - fiindcă ei pot crea prin instrumentele moderne afișe, coperte de discuri, de carte și alte astfel de materiale pentru realizarea cărora ei pot să folosească același spirit creativ.
Despre rolul de responsabil de promovare, pot spune că a fost un rol în care am fost ajutată mult de modul în care a fost conceput proiectul, fiindcă promovarea s-a făcut în mare măsură prin chiar evenimentele organizate, acestea au putut atrage atât presa, cât și public participant la cafenelele literare, spectacole, flashmoburi și discuțiile pe care le-au prilejuit aceste întâlniri. Organizarea evenimentelor de către managerul de proiect și partenerii proiectului a însemnat o colaborare importantă în promovarea proiectului. În mediul online, au fost concepute pagini de socializare care au prezentat materiale din timpul desfășurării proiectelor, in format foto, audio și video, precum și un website în care am cuprins toate elementele importante, articole informative, materiale de promovare și reportajele apărute la posturile de televiziune, radio, etc. Website-ul a fost o contribuție suplimentată la proiect a echipei de implementare, iar de creația și actualizarea acestuia, m-am ocupat chiar personal.
În același timp, au fost create, împreună cu poeții participanți la atelierele de marketing cultural câteva bloguri de prezentare care pot să fie îmbunătățite în timp și să devină cartea lor de vizită online.
Cred că proiectul a reușit, prin intermediul întregii echipe de implementare să-și atingă obiectivul de a activa spațiile bibliotecilor, care au devenit locuri de întâlnire și dezbatere, dar care au fost vizitate de tineri creatori și scriitori consacrați, care au fost descoperiți sau promovați prin multe evenimente și pe multe canale de comunicare. Proiectul a scos la lumină și nevoia de colaborare și exprimare în spații publice a artiștilor și creatorilor din domeniul literar, precum și posibilitățile de utilizare a bibliotecilor pentru organizarea de evenimente diverse, în mod special, evenimente culturale și literare, dar și nevoia de organizare de cenacluri literare sau seri de lectură în orașele de provincie, pe care participanții le-au amintit în întâlnirile organizate și la care autoritățile locale au răspuns pozitiv în unele orașe.
Am participat și la momentele artistice, în calitate de actriță, lucru care mi-a făcut o deosebită plăcere, fiindcă am putut apărea pe scenă, împreună cu colegii mei artiști, în fața unui pubilc din orașel de provincie, lucru deosebit de important, în condițiile în care turneele organizate de teatre sau companii de spectacole sunt destul de rare și dificil de susținut din punct de vedere financiar, de către artiștii independenți.
Vreau să felicit Romanian Business School și AFCN pentru organizarea și finanțarea proiectului și să mulțumesc, în mod special, doamnelor Luiza Cristea – manager de proiect și Evelyne Croitoru – poetă și membră a filialei București a Uniunii Scriitorilor din România pentru frumoasa colaborare și perseverență în susținerea acestui proiect frumos, dar cu o desfășurare importantă de forțe și care a necesitat implicarea unui număr important de personalități, manageri de biblioteci, organizatori, tehnicieni de spectacol, artiști care, în afară de acest proiect, au avut obligații și activități curente care necesitau, de asemenea, eforturi și concentrare.
Sper că rezultatele sunt și vor fi pe măsura eforturilor noastre și că cei care beneficiază de rezultatele proiectului sunt mulțumiți, fiindcă până la urmă, mulțumirea lor a fost motivul principal al întregii noastre munci.”
- Anca Roxana Constantin van der Zee, Actriță, manager cultural, PR