9.09.2020

Bune practici – Reziliența în educație

Discuție despre reziliență în și prin educație, care a reunit expertiza academică, experiențe relevante în cercetare și la catedră.

Mulțumim Dr. Christian Crăciun, Dr. Dakmara Georgescu, Corina Popa, Georgiana Bolojan, Dănuț Mitruț. Mulțumim doamnei Adina Eftene, profesoară de matematică la Școala Metropolitană ARC, care a demonstrat cum matematica integrată interdisciplinar poate forma abilități pentru viața practică, poate inspira și orienta pasiuni și alegeri profesionale în viitor. În curând vom posta pe pagina noastră selecții din intervențiile tuturor invitaților.

Până atunci, iată câteva idei care s-au evidențiat în cadrul dezbaterii: ca în cazul oricăror alte capacități umane, unii oameni au înclinarea sau talentul rezilienței, alții au nevoie să fie susținuți prin forme specifice de învățare; ca orice altă competență, și reziliența se poate învăța; exemple personale pot să inspire; cum ar putea profesorii, școlile să lucreze împreună cu părinții ca să dezvolte capacitatea de reziliență a copiilor/elevilor și să intervină optim în procesul de reziliență al copilului confruntat cu o adversitate gravă, așa cum a fost ( și este încă) situața creată de pandemia cu care ne confruntăm; ce metode pot să fie folosite, de pildă reflecția individuală și/sau de grup cu privire la problemele întâmpinate – și distincția dintre ce putem controla și ce putem influența; stabilirea de obiective fezabile pe termen scurt și în pași mici care să procure satisfacții; capacitatea de a cere ajutor, de a da ajutor și de a lucra împreună cu ceilalți etc; reziliența se dobândește și în timp, în mod insidios, prin tot cea ce acumulăm în școală și în viață în ceea ce privește fixarea și realizarea unor scopuri, lupta cu eșecurile de tot felul, perseverența, curajul de înfrunta lucruri noi etc.; cum profesorii pot să afle mai multe lucruri/să fie formați ca să poată să formeze, la rândul lor.

EVENIMENTUL FACE PARTE DIN PROIECTUL

alte evenimente